enfitresa

Alla inlägg den 24 januari 2019

Av Emma - 24 januari 2019 18:18

4 port 11sp/port

300 g nötfärs
1/2 påse taco krydda
2 dl riven cheddar
4 medium tortillabröd
1 dl majs
1 lök
1 rödlök
1 röd paprika
1 tomat
Lime saft
Koriander

Hacka rödlök, paprika, tomat och koriander smått. Blanda ihop med lite peppar och limesaft så har du en smarrig salsa.

Jag hoppade över koriander och hade avokado i istället, lägg till extra sp för avokado. En avokado är ca 7 sp.

Hacka gullök och stek i olja/smör/utan tills dey mjuknat lite. Bryn sedan färsen i löken. Blanda ner tacokrydda och majs stäng av plattan.
Ta ett tortilla bröd och stö ut lite riven ost och sedan färsröran och toppa med lite med ost avsluta med ett bröd till. Stek i en torr panna tills brödet fått fin färg och är lite krispigt. Dela sedan din quesadillas i 2 halvor och servera med din salsa! Smaklig spis!

Tips!!
Om gör du egen blir det 0sp för den. Kommer komma ett recept på tacokrydda längre fram.
Vill bara testa mig fram till den jag tycker är godast.

Av Emma - 24 januari 2019 16:39

I tisdags körde jag ett grymt bra benpass som jag fortfarande idag har svårt att gå pga haha Men jag älskar det, det är en påminnelse om hur grym jag är. Igår körde jag ett magpass. Det var jobbigt eftersom jag använde mina ömma ben i en del av övningarna men jag klarade det.

Kosten har varit toppen. År grytrester till middag på jobbet och en kesofrutti som jag slängde ihop på morgonen. Frukosten blev lite sallad med räkor, ägg och en balja kaffe till det. Recept på kesofrutti kommer längre fram.

Idag har jag vilodag och det ska bli så skönt. Är på bussen på väg hem efter en bra dag på jobbet. Imorgon är det vikt dag. Den lär säkert visa plus sedan min förra vikt men vad gör det. Har haft underbara månader nyligen och så har jag juh tagit tag i det nu igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kommer ni få följa mig på min resa tillbaka till en välmående kvinna igen!

Här kommer jag dela med mig av min träning, kost och recept. Ni kommer följa mig i mina med- och motgångar.

Instagram - emmasangberg
Snap - babii_emma

Läs mer nedan..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards