enfitresa

Alla inlägg den 15 mars 2018

Av Emma - 15 mars 2018 17:00

Imorse satt jag hemma i i köket med frukosten spänt i väntan på att ortopeden skulle ringa mig.

Jag såg så himla mycket fram emot att få planera in en behandling och få hjälp med mina smärtor.

Så blev det inte. Är så jävla ledsen.

Det var en annan ortoped som ringde än den jag tidigare träffat, för att de bytt läkar schema eller vad det nu var.

Han sa inprincip att bilden ser bra ut, vilket var på gott och ont. För utan konkret se något "fel" vet man inte heller hur det ska åtgärdas. Så efter samtal om att jag går till min sjukgymnast 1 gång i veckan för tejpning, eftersom han inte vågar behandla mig vidare utan att veta vad som behandlas då risken för att jag ska skadas ytterligare finns. Ortopeden tyckte däremot att det var synd att han inte sett min fot och hade svårt att uttala sig om den pga det, samt att det är alltid olyckligt att 2 st läkare blir inblandade! Så han kom fram till att han ska samtala med ortopeden jag tidigare träffat som då tittat på min fot, och sen återkommer någon av dessa två ortopeder till mig i nästa vecka någon gång...

Asså jag känner verkligen att jag inte orkar detta mer. Smärtan tar kål på mig.


Åkte där efter till min sjukgymnast som jag hade ett långt samtal med om hela denna historia ovan. Han tejpade mig och råd frågade en kollega om mitt problem igen och vad han tycker jag ska försöka göra själv. De har en svag aning om vad det kan röra sig om och enda medicinen är att inte belasta... gå ner i vikt, tänka på vad jag har för skor, inlägg osv... Han gav som förslag att kanske sjukskriva mig en tid framöver.

Vi ska ses i nästa vecka igen och förhoppningsvis har vi lite mer att gå på då!


Sjukskrivning är inte rikrigt min grej. Jag vill gärna jobba.

Tyvärr innebär mitt jobb belastning av foten och det finns inte några andra arbetsuppgifter som jag kan få på jobbet än det jag redan gör... Så himla fustrerande alltihop!


Jag var så ledsen och besviken efter dessa besöken men jag gick till gymmet.

Körde 30 min intervaller på crossen och ökade motståndet från 12-15. Så himla tungt men jag gjorde det.

Sen blev det lite axlar och mage.

Military press 5 kg 10 st x 3 set

Sittande hantellyft åt sidan 3 kg 10 st x 3 set

Sittande hantellyft framåt 3 kg 10 st x 3 set

Axel press maskin 5 kg 10 st x 3 set

Leg lowers 10 st x 4 set


När jag kom hem från gymmet och hade duschat och ätit kunde jag bara tänka på en sak.

Vad ska jag trycka i mig, måste dränka mina sorger genom att tugga onyttigt...

Men änså länge har jag hållt mig och tänker klara det oxå!


Puss & Kram

Presentation


Här kommer ni få följa mig på min resa tillbaka till en välmående kvinna igen!

Här kommer jag dela med mig av min träning, kost och recept. Ni kommer följa mig i mina med- och motgångar.

Instagram - emmasangberg
Snap - babii_emma

Läs mer nedan..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards